Anwarter binnen! - Reisverslag uit Mayrhofen, Oostenrijk van Leonie Schaap - WaarBenJij.nu Anwarter binnen! - Reisverslag uit Mayrhofen, Oostenrijk van Leonie Schaap - WaarBenJij.nu

Anwarter binnen!

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

14 November 2012 | Oostenrijk, Mayrhofen

Gruss dich!

Vanuit een Gasthaus Zillertal in Mayrhofen even een korte update!
Zoals sommige van jullie gemerkt hebben, had ik niet zoveel tijd om te bellen enzo!(sorry zus!) De dagindeling was als volgt:
7:00 Ontbijten
8:00 Naar de gletjer
9:00 Snowboarden, snowboarden, snowboarden
12:00 Lunch (Kaizerschmarren!!, Kitzburger)
13:00 Snowboarden, snowboarden, snowboarden
15:00 Einde vd les, evt nog een of twee runs doen zelf
17:00 Theorieles
18:30 Dinner (niet echt om over naar huis te schrijven, dus vandaar niks)
19:30 Theorieles
21:00 Vrij! (maar we moesten ook een dagelijks verslag schrijven over wat we allemaal hadden gedaan op de piste)
22:30-23:30 Braaf naar bedje toe!

Vrijdagochtend vroeg met de bus en de trein vanuit Finkenberg naar Piesendorf vertrokken. Gelukkig dit keer een vet relaxte verbinding enzo en ik was er zelfs een uurtje eerder dan gepland! Lekker 'spazieren gegangen' in het dorp, waar echt niks te doen was. (zie foto's) 's Avonds kwamen er gelukkig alweer andere mensen en zijn we lekker naar een pizzaria gegaan, errug gezellig vooral met die Radlers erbij.
De cursus zou op zaterdag om 2 uur beginnen. De leraren liepen echter een beetje uit, dus uiteindelijk konden we een half uur later starten.
Er volgde een algemeen verhaaltje over de gang van zaken etc en daarna meteen onze eerste theorieles AUF DEUTSCH. Vet saai maar ach heb je voor betaald.
Zondag gingen we voor het eerst naar boven. We mochten zelf de groepjes indelen. Ik zat in een groep met 9 anderen waaronder 3 hele erruguhh Chille Haaguneezen, 1 hele chille chick uit Groningen en nog wat andere vet relaxte gasten en 1 Freakshow. (allemaal Nederlanders)
De leraar was echter de Grootste Freakshow; echt een eikel! Elke keer als iemand iets vroeg ( en ja dat was nodig, want dat accent en tempo waarin hij praatte was echt niet te verstaan), werd meneer vet kwaad en riep teksten als 'dat heb ik nu al drie keer gezegd' en als iemand de opdracht niet helemaal goed deed: '"WAT BEN JIJ NOU AAN HET DOEN????" Als we netjes klaar zaten om weg te gaan, had hij wel weer wat aan te merken over waar of hoe we zaten. Echt een zeer jammer verhaal.
Gelukkig ging deze partypoeper na twee dagen weer weg en werd onze groep voor de komende twee dagen onderverdeeld in andere groepen.
De volgende twee dagen hadden we workshops; freestyle, carven, driftschwung (beginnersbocht) en taktile hilfsmitteln (rijden met hulpmiddelen).
Daarna kwam mijn groep weer bij elkaar gelukkig en zijn we met de beste leraar ooit SJOERD REMMELINK ( the one and only!) verdergegaan.
Deze dagen hebben we het superleuk gehad en heel veel geleerd.
Vrijdagavond was dan de eerste theorietoets over materiaalkunde. Hoe een board is opgebouwd en hoe je moet waxen en slijpen enzo. Goed te doen, maar 6 vragen, EITJE
Zaterdag kregen we een lesje freestyle van de jongens uit de groep, bij de een leerde we een noseroll en bij de ander (Nederlands kampioen!) weer een 180. Echt supercool. Daarna hadden we 1 uur de tijd om de toetsen bewegingsleer (over zwaartepunt enzo), berufskunde (over de pisteregels) en unterrichtslehre (over methodiek) te maken.
Ging allemaal redelijk makkelijk.
Zondag hadden we een praktijktoets. Ieder kreeg een casus en daar moest je dan een les over geven (met de groepsgenoten als kinderen).
Ging heel erg goed bij mij; ik had het onderdeel handhabumg des boards en aufwarmen dus dat was makkelijk. Door een storm, moesten we vroeg naar beneden maar pas nadat we een kicker hadden gebouwd en gesprongen!
Maandag waren dan de examens waarbij je in 1 minuut kon laten zien wat je allemaal geleerd had! Ik was echt vet nerveus, dus heb niet optimaal gepresteerd..:(
Gelukkig was het genoeg voor een Anwarter diploma!

Nu ben ik weer in Mayrhofen in een gezellig gasthaus een beetje aan het bijkomen en chillen. Vandaag bij de beste skischool van Myrhofen helaas geen geluk; ze nemen geen mensen meer aan. Althans er kon niks beloofd worden.
Morgen ga ik naar de best betaalde skischool om te vragen voor werk! Wish me luck people!

xxx

• 14 November 2012 - 19:54

Kim:

Klinkt leuk Leo!! Je hebt als veel geleerd in een heel korte tijd!! Toppertje!! Gelukkig is die pannenkoek weer weg! Het is natuurlijk wel belangrijk dat het wel gezellig moet blijven/zijn!!!!
    Ik wacht met smart op je nieuwe verhaal!!

Kus en knuffel schatje!!!

• 14 November 2012 - 23:57

Pieter:

Toch heb je het 'm maar weer geflikt.......Proficiat! Tot heel gauw....!

• 15 November 2012 - 19:47

Carla:

Veel succes met het vinden van een leuke baan.
    Denk aan je.
    Leuk je verslag te lezen.
    Down with the partypoopers !
    xx

• 15 November 2012 - 21:30

Maris:

siss, hoe ging t bij die andere skishule?? en alsnog gefelcitieerd!!!!!!!!

• 18 November 2012 - 22:51

Mascha:

Hi babe!!
    Je klinkt als een echte pro, als ik zo je verhaal lees! Het gaat volgens mij hartstikke lekker met jou daar en je hebt een hoop lol, zie ik op de foto's! Dan is het leventje hier in Nederland maar saai hoor Leo; geniet ervan!!!

Dikke kus!