aardbeving, koeien melken en toeristenstuff - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Leonie Schaap - WaarBenJij.nu aardbeving, koeien melken en toeristenstuff - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Leonie Schaap - WaarBenJij.nu

aardbeving, koeien melken en toeristenstuff

Door: leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

04 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Hoi iedereen!!

Hier weer even een berichtje van mij:)
ds Vanuit de laatste keer dat ik schreef ben ik nog naar een naar een andere whoof host geweest bij Danniverke in de buurt. Serieus in themiddleofnowhere! Super leuk gezin met schattige kinderen en veel leuke dieren. Elke dag moest ik 'verplicht' met de kinderen springen op de trampoline. Heel naar. Eerst alleen met de vierjarige en later ook met de 2 jarige. No problemos for me, was wel een goede workout. Samen met Andi, de moeder heb ik kaas gemaakt ( Gouda natuurlijk) , de koe gemolken, niet met de hand en de moestuin plant-klaar gemaakt! Ook ben ik mee geweest naar een schapen boerderij waar deze werden geschoren en heb ik rondgekeken op een echte dairy farm. Op eendag stonden de ouders en ik op de wei om een hek te verplaarsen,toen de schapen ineens begonnen te blaten. De grond begon keihard te trillen... Vette aardbeving!!!! Alsofer een goederentrein op 1 meter van je vandaan passeert... Onrreal. Een paar dingen vande planken gevallen, maar gelukkig was iedereen ( incl. De beesten) waren ongedeerd. Echt een superleuke tijd gehad en het was moeilijk om afscheid te nemen..
En toen! Ging ik naar Wellington! De hoofdstad. Viel een beetje tegen omdat het regende en waaide toen ik aankwam. Een Nederlander ontmoet in het hostel en samen zijn we de dag erna de stad gaan verkennen. Met de cablecar naar boven en daar via de botanische tuin weer terug naar de stad. Superleuke dag gehad en allehighlights gezien die de gids ons voorschreef.
Daarna ( even in sneltreinvaart want deze tablet kan mijn schrijftempo niet bijhouden..grrr) ging ik over met de boot naar het zuid eiland.
Een dagje in picton geweest en een mooie tour gemaakt met een duitse jongen. Toen met Lenie en Menno en Woestenburg aanhang afgesproken en Nelson en omgeving verkend... Zelfs naar een museum geweest!
Toen doorgereden naar kaikoura waar ik walvissen heb gezien, terwijl ik al kotsend op de boot zat. Daar een Spanjaard en Duits meisje ontmoet met wie ik meegereden met naar Abeltasman park, fantastisch zeg!!! Mooie wandeling gedaan van acht uur ofzo, mooi weer, goed gezelschap en prachtige uitzichten! Toen via motueka, hobbit lokatie, weer terug naar picton.
Daar ging Lina met de boot en Teo en ik reden terug naar mijnauto in kaikoura. Daarna zijn we doodgereden naar Christchurch en hebben we de stad verkend. Wat een depressie! Het lijkt net een oorlogsgebied. Snel naar een bierbar gevlucht en de volgende dag naar het gezellige Lyddelton,dat in de buurt ligt. Nu ben ik in de Banks Peninsula, waar ik mijn tijddoorbreng tot Joris vrijdag invliegt in Christchurch! Lekker naar het strand geweest en morgen ga ik misschien naar pinquins kijken..
Tot de volgende keer folks! Laat me weten hoe het bij jullie gaat!! Xxx

  • 07 Februari 2014 - 11:58

    Mariska:

    Leuk! Sis, ik hoop dat je een tikfout hebt gemaakt en niet bent doodgereden maar doorgereden:) Have fun!! KISSSS

  • 09 Februari 2014 - 14:56

    Mascha:

    Hoi babe,

    Wat een avonturen weer en alle foto's die ik voorbij zie komen op FB laten zien dat jij een geweldige tijd hebt; ben superblij voor jou! Mis je!

    Kus,

    Mas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Backpacken!!!!

Actief sinds 09 Okt. 2006
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 35525

Voorgaande reizen:

12 December 2013 - 02 April 2014

Nieuw Zeeland

22 Oktober 2012 - 30 Maart 2013

SNOWBOARDEN!!!

29 Oktober 2009 - 31 December 2009

Kinder, hier bin ich!

16 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: