Eerste whoof-klusje! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Leonie Schaap - WaarBenJij.nu Eerste whoof-klusje! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Leonie Schaap - WaarBenJij.nu

Eerste whoof-klusje!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

24 December 2013 | Nieuw Zeeland, Paihia

Hee allemaal daar in het koude Nederland!

Hier gaat alles goed! Nog geen twee weken in het land en al zoveel gezien en gedaan!!

Vanuit mijn familie, ben ik zaterdagavond meegeweest naar een echte kiwi barbeque! (zie foto's) met Joris (zoon van Lenie en Menno)
Ik ben veel met hem op stap geweest naar mooie stranden en zelfs afgelopen zondag naar cape Rienga, daar komen de Pacific and the Tasmansea samen. Supergrappig om te zien, twee kleuren water dat ineens samenkomt met verschillende stromingen enzo. Helaas was het niet supermooi weer.
Dit Whoofgezin waar ik de afgelopen week ben geweest bestaat uit; Dave, Kirsten, Hugh, Silvie, de kat Griffin en de hond Sage. Erg gezellige mensen waar alles kan en mag en waar alles nogal chaotisch verloopt. Het eten is niet echt fantasisch geweest; dinner was vaak weinig, soms taco's of pizza of rijst met goulash achtige taferelen. Gelukkig kon ik me wel dagelijks verheugen op een boterham met pindakaas:)
Ik ben bezig geweest met het schuren van de terrasdeuren (echt een takkeklus) en tussendoor gras gemaaid en opgepast.
Vanmiddag wordt ik opgehaald om naar vrienden van dit gezin te gaan, waar paarden worden getraind.En dat stond op mijn lijstje dus JEEJJ.
Met die onbekenden ga ik dus gezellig kerst vieren:)
Gister heb ik meegedaan aan een race van DAve zn werk met allemaal bouwvakkers. Ik moest 10 km mountainbiken, 90% van de race liep ik voorop, alleen de derde heuvel was toch een beetje te stijl en op die onverharde weg bleef mijn achterwiel maar spinnen, dus gingen de anderen me voorbij....Superleuk om te hebben gedaan en prachtige uitzichten onderweg gezien. Daarna werd er een lam aan het spit gedaan en konden we dat lekker oppeuzelen en ter afsluiting natuurlijk lekkere biertjes gedronken!
Vanmiddag word ik opgehaald om naar het volgende gezin te gaan. WE hadden om half drie afgesproken en om drie uur werd ik gebeld dat het wel vier of vijf uur kon worden: dat zijn dus kiwi's!
Het is een combinatie van Amerikanen (qua oppervlakkigheid, kledingsmaak en inrichting van het land) en Spanjaarden (qua relaxdheid en onmogelijkheid om iets te plannen). Ze zijn wel iets oprechter dan de gemiddelde Amerikaan.

Volgende week ga ik weer naar Joris en gaan we samen ergens oud en nieuw vieren, op een strand waarschijnlijk!
Het is trouwens mooi weer, tussen de 20 en 30 graden, veel zon en af en toe een klein buitje. Voor morgen is er ook regen voorspeld, maar dat zien we dan wel weer!

LIeve vrienden en familie; hele fijne kerstdagen, maak er iets gezelligs van! En natuurlijk een knallend nieuwjaar!!

DIkke kus van Leonie

oja we zijn ook nog naar Auckland geweest om een straat met leuke kerstverlichting te bekijken!


  • 24 December 2013 - 07:43

    Mascha:

    Hoi mopje!!

    Aardige avonturen beleef je weer en leuk dat je ook een maatje gevonden hebt daar om samen leuke dingen te ondernemen! En wat dat nieuwe Whoofgezin betreft: vergeet niet dat je ook in Ghana bent geweest! Hierdoor kun je alle tegenslag en teleurstelling in 1 seconde relativeren :)!
    Stoer van je dat je het tegen de bouwvakkers opnam met mountainbiken en daarna lekker aan het bier; haha! Goeie foto's hoor!!

    Dikke kus en fijne feestdagen!!!

  • 24 December 2013 - 08:21

    T:

    Gaaf Leo! doe mijn neef de groeten en ook hele fijne dagen!!!!
    xxxx
    T

  • 24 December 2013 - 09:23

    Jennifer:

    Te leuk allemaal. Heb je ook nog zandduintje gegleden op weg naar cape reinga? Fijne kerstdagen met Joris en de rest ;-).

  • 24 December 2013 - 09:39

    Marja En Gerrit:

    Hi Leonie,

    Leuk om de verhalen te lezen en helemaal super dat je zo naar de zin hebt.
    Ook wij wensen je hele fijne feestdagen ( een verrassende kerst :-) en een mooi en gezond 2014!

  • 25 December 2013 - 22:16

    Pieter:

    Ha die moppie,

    Wat was het gezellig uitgebreid jeverhalen te horen! Nu ook leuk de foto's te zien. Ik wens jou -en alle lezers van deze site- mooie Kerstdagen toe en een goede jaarwisseling.

    Xpapa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Backpacken!!!!

Actief sinds 09 Okt. 2006
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 35520

Voorgaande reizen:

12 December 2013 - 02 April 2014

Nieuw Zeeland

22 Oktober 2012 - 30 Maart 2013

SNOWBOARDEN!!!

29 Oktober 2009 - 31 December 2009

Kinder, hier bin ich!

16 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: