Nieuwe ´avond´turen! - Reisverslag uit Krems, Oostenrijk van Leonie Schaap - WaarBenJij.nu Nieuwe ´avond´turen! - Reisverslag uit Krems, Oostenrijk van Leonie Schaap - WaarBenJij.nu

Nieuwe ´avond´turen!

Door: leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

16 November 2009 | Oostenrijk, Krems

Goed mensen, da bin ich wieder!
Het gaat allemaal goed. Vandaag heb ik mijn eerste echte les gegeven, eerst in de tweede klas (groep 4 bij ons) en daarna in de eerste klas, mijn eigen klas zegmaar. De eerste les ging super, want die was ook voor mijn portfolio en de tweede iets minder want de kindjes hadden de hele ochtend al naar hun eigen juf moeten luisteren..
Ik weet nog niet hoe dat verder gaat, want mijn juf is nou niet bepaald flexibel met het afgeven van de klas. Dus wellicht ga ik 2 lessen in een andere klas doen en dan 2 lessen in deze klas.
Nu wat leuks!
We zijn weer met zn allen uitgeweest, een keer naar de grootste discotheek van Krems. Nieuwtje; dat betekent niet automatisch de beste... Het stond vol met geschminkte mensen (en halloween was al geweest) en andere ordinaire types. Geen vrienden gemaakt dus. De dj daar dacht dat hij het niveau van het publiek goed in kon schatten en draaide vervolgens dus alle platen dubbel!! Beetje jammer voor de mensen die dat WEL doorhadden. Maar goed, we hebben ons weer vermaakt.
Afgelopen weekend zijn we naar een andere ´discotheek´ geweest en tot nu toe de meest succesvolle! De dj kwam uit Linz, ja daar heb ik even vrienden mee gemaakt, en was gewend om in skigebieden te draaien. Kijk, dat is het betere werk. Op een gegeven moment riep hij iets over Nederlanders, waarop ik natuurlijk helemaal uit mn dak ging. Toen ik hem later sprak vroeg hij of het klopte dat wij Nederlanders waren. Ik bedoelde te zeggen dat ik de enige Nederlander was, maar blijkbaar had ik gezegd dat we allemaal Nederlanders waren(zal wel door de Radler komen). Vervolgens noemde hij ons de rest van de avond ´de Hollanders´, tot grote vreugde van mij en verbazing van de anderen...Das war ein tolle Party.
Verder zijn we afgelopen vrijdag naar Wenen geweest, waar we een soort beurs (Messe) hebben gezocht over pedagogiek etcetc. Veel gratis koekjes, pennen en anders dan in Nederland ook champagne en wijn! Zeer gezellig dus en we hebben ook nog wat opgestoken door met een workshop mee te doen. Daarna nog een beetje in de stad gehangen. Super de luxe mooi, wat ik er tot nu toe van heb gezien!!
Nou meine freunden, das war das. Bis Bald!

  • 16 November 2009 - 15:15

    Pieter:

    Het verslag over het uitgaan was wat langer dan over de stage.....(-:
    Die avonturen gaan dus meestal over de avonduren.....Het is me duidelijk dat je je al aardig thuisvoelt!
    Xpapa

  • 16 November 2009 - 17:38

    Carla:

    hilarisch verslag weer.
    ik zie het helemaal voor me...go girl ! uhh: geh madchen (kan de umlaut niet vinden)!
    xx

  • 18 November 2009 - 18:39

    Je Zus:

    chicka!
    ik sluit me bij pa en car aan...wat moet ik toch met jou.. We mailen snel. Dikke kus!

  • 22 November 2009 - 13:25

    Jennifer:

    Hahahaha, wat ben je toch ook een hollander! Doe workshop was zeker ook gratis. Miss you!

  • 22 November 2009 - 17:16

    Mascha:

    Hee Babe!
    Ik moest erg lachen om je verhaal; grappig die miscommunicaties iedere keer!
    Volgens mij kun je ook goed lol hebben met die meiden (op de foto's). Zijn dat allemaal meiden van jouw campus?
    Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal!
    Kus!!

  • 29 November 2009 - 10:46

    Sanne-Fleur:

    Hee Sussie! Ik ben er weer! Nu ben jij weg!? Wat gaat hier niet goed? :) Leuk om je verhalen te lezen! Dolle pret dat uitgaan..
    Succes met lesgeven( voor zover je dat mag doen)

    Kus San

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Backpacken!!!!

Actief sinds 09 Okt. 2006
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 35532

Voorgaande reizen:

12 December 2013 - 02 April 2014

Nieuw Zeeland

22 Oktober 2012 - 30 Maart 2013

SNOWBOARDEN!!!

29 Oktober 2009 - 31 December 2009

Kinder, hier bin ich!

16 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: