laatste update bongo - Reisverslag uit Bongo, Ghana van Leonie Schaap - WaarBenJij.nu laatste update bongo - Reisverslag uit Bongo, Ghana van Leonie Schaap - WaarBenJij.nu

laatste update bongo

Door: leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

26 Februari 2007 | Ghana, Bongo

Hallo mensen, sorry voor het lange wachten op mn nieuwe bericht. De tijd gaat snel en ik heb het druk! Maar hoofdoorzaak, het internet is bagger. Vanaf nu is mijn naam trouwens Aborpoka, dat betekent zoiets als vrouwelijke inwoner van bongo en mijn andere naam Aguirempoka betekent vrouwelijke leeuw, net zoals leonie dus ongeveer betekent. Jaja interessant allemaal. De afgelopen maand heb ik een leuk bezoekje gehad van mn scharrel Samuel. Op valentijnsdag zijn we samen met mn zus Marian en haar vriend Prosper naar Paga geweest, waar we op de foto gingen met een krokodil. Best scary om die dingen in het echt te zien. Vieze keiharde huid met schubben ofzo. Daarna hebben we ook nog een slavenkamp bezocht en een oud stadje. De rondleid-meneer kon niet zeggen van welke tijd het stadje afstamt maar het was wel EEUWEN oud! Oe nou boeiende informatie dus. We hebben in Bongo ook het Firefestival gehad waarbij het de bedoeling was dat je met een soort fakkels (?!) elkaar in de vik kon steken zonder dat je zou verbranden. Hahaha dikke pret dus. Maar als je dichtbij kwam met het vuur (jaja ik wilde dat wel even testen natuurlijk) rende iedereen toch met een behoorlijk (ghanees) vaartje weg. Hmm. Het vlees was erg veel en vies, speciaal voor maris de vegetarier heb ik wat leuke kiekjes gemaakt van hoe het vlees eruit zag. De geitenhoofden worden ook opgegeten, Jammie!
Verder gaat alles wel zn gangetje, gister heb ik mn haar in laten vlechten en vandaag lekker niet naar school. Volgende week is het independenceday ghana, 50jaar onafhankelijk en dan moet ik gaan marcheren met mijn school. Joepie. Ze lachen me allemaal vierkant uit omdat de 'blanke niet kan marcheren'. Nee dat doen wij al 100 jaar niet meer in nederland maar ja. Nu kan ik het wel dus ik mag voorop tijdens de tocht. nou dubbel joepie. Met mijn hoofd en schouder gaat het goed. mn haar groeit weer en mn schouder zit weer bijna op zn plek alleen als ik in nederland ben, moet ik nog wel treatment hebben want hij zit nog wat te hoog in vergelijking met die andere. Maar niets om ongerust over te worden. Ehmm nou dat was het wel weer, 15 maart vertrek ik samen met floor om te reizen en dan 31 maart kom ik terug in bongo om mn spullen te pakken en dan ga ik 2 april weer naar accra om naar nederland te vliegen YEahhhh!!!!!De tijd gaat nu echt snel en ik ben ook wel weer errug blij als ik terug ben! xxx en groetjes

  • 26 Februari 2007 - 10:49

    Pieter:

    Hier is nog iemand die blij is als je terugbent...
    Ik zou je trouwens graag eens zien marcheren, zo heb ik dan mijn eigen "kind"soldaatje!
    Wat een geweldige ervaringen allemaal, ben benieuwd naar je foto's!
    Een dikke kus van je vader!

  • 26 Februari 2007 - 11:20

    Sarah:

    Jeej! bijna weer naar huis! Nou je maakt wel spannende dingen mee tot t eind... dat vlees.. en was dat n darminhoud? brrr Nou tot april! Knuffel Saar

  • 26 Februari 2007 - 12:05

    Marjolein:

    Je maakt nogal wat mee daar in het verre Ghana! ik moet toch met de meerderheid meegaan in het oordeel over je scharrel: ik vind hem eigenlijk ook niet echt knap, maar goed al te veel keuze zul je daar ook niet hebben lijkt mij! Nog maar 2 maandjes en dan zit je alweer lekker thuis, ben benieuwd wat je in de tussentijd allemaal nog gaat overkomen.

    Dikke kus en pas goed op je zelf!

  • 27 Februari 2007 - 03:03

    Jen:

    Ha Aboraguirempoka,
    Konden ze niet wat makkelijkers verzinnen? Met je schapenfamilie gaat het goed hoor hier. Ze zijn in goeie conditie, de dolly's. Het is een onderzoek naar de invloed van ondervoeding tijdens dracht op chronische ziekte in het leven van de nakomeling... duzze zorg maar dat je niet zwanger raakt daar want je ziet er wel een beetje ondervoed uit, en dat met al die heaps of vlees daaro! Als je terug bent gaan we zeker wel een keer surfen? Ik ben het aan het leren hier. Nou pas goed op jezelf en hou nog even vol! Grx!

  • 01 Maart 2007 - 11:28

    Ankenyzer:

    hey schapie!

    Tjonge wat een foto's weer! gelukkig overal een stralende leo te zien! Ben wel een beetje blij dat je snel al weer terug komt, tjonge wat vliegt de tijd he? weet nog dat ik je stond uit te zwaaien op t vliegveld!dag knapperd van me! tot snel mopke!
    kus ankie

  • 01 Maart 2007 - 12:51

    Mascha:

    Hee Sjonnie!! Wat gaat de tijd toch snel: jullie gaan over 2 weken alweer reizen en ik ben alweer een maand terug in Nederland! Leuk om weer eens een verhaal van je te lezen! Ik mis je wel hoor! Dikke kus!

  • 02 Maart 2007 - 15:03

    Carla:

    haah lionel, het leven is nooit meer als daarvoor...leuk,he,reizen...
    maar ik begin je nu ook wel te missen,hoor. als een malle !

    kussemus.

  • 08 Maart 2007 - 14:15

    Jacqueline:

    Hoi Leo
    Je beleeft wel wat daar.
    Het schiet alweer op dat je terugkomt. Zie je nog weggaan hier met je leuke kerstpakketje. Wat vliegt de tijd om.Het is druk bij de Stolpe. Veel verbouwingen. Vorige week mw. Frankes en Corrie de Rooij overleden. Ook nog een paar anderen. Steeds nieuwe opnamen dus als je weer komt werken is er veel nieuws. Geniet nog even daar en laat wel een goeie indruk achter. Geen ongelukjes meer en maak er nog wat van.
    Groetjes veel liefs Jacqueline

  • 11 Maart 2007 - 18:19

    Leonie Mams Ankie:

    Hoi meissie, Wat een verhalen ik blijf via ankie ook op de hoogte maar je blijft ook een lekker feestbeest zie ik. geniet maar lekker en als je weer in nederland bent zie ik je vast nog een keer dikke knuffel houdoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Bongo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2009

Een nieuw avontuur!

30 Maart 2007

Final bye to Bongo and Ghana...

15 Maart 2007

Leaving Bongo and going to travel!

26 Februari 2007

laatste update bongo

25 Januari 2007

De laatste gebeurtenissen...
Leonie

Backpacken!!!!

Actief sinds 09 Okt. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 35516

Voorgaande reizen:

12 December 2013 - 02 April 2014

Nieuw Zeeland

22 Oktober 2012 - 30 Maart 2013

SNOWBOARDEN!!!

29 Oktober 2009 - 31 December 2009

Kinder, hier bin ich!

16 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: