Aangekomen deel 2 - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Leonie Schaap - WaarBenJij.nu Aangekomen deel 2 - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Leonie Schaap - WaarBenJij.nu

Aangekomen deel 2

Door: leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

19 November 2006 | Ghana, Tamale

Dag allemaal!
Daar ben ik weer, deze x met nogal trage internetverbinding dus de foto's laten helaas nog even op zich wachten.... Ondertussen zijn we met de bus van de hoofdstad Accra naar de stad Tamale gereisd en daar blijven we nog 2 dagen voordat we naar Bolgatanga gaan. In Accra hebben we een djembeedemonstratie gehad door een aantal jongens waarvan er 1tje mij wel wilde maar ik hem niet. haha. Ook hebben we een SIM kaart gekocht mijn Ghaneze nummer is 024.6917263, plus het landnummer maar dat weet ik niet. Jullie mogen me bellen want dat kost mij niks. hehe. Er is hier een zwembad dus die wil ik graag uitchecken, misschien morgen. Zometeen gaan we wat eten want ik verga ongeveer de hele tijd van de honger. Gisternacht zijn we hier aangekomen om 3 uur. We slapen nu bij mensen van de organisatie op een soort boerderij. Overal lopen kippen en geiten rond en er is een hok met duiven. Ik heb me vanmorgen 'gedouched' in een soort kleine schuur met een emmer water die je kan over jezelf heen moest gooien. Gelukkig had ik wel DOVE extra zacht douchegel mee, dus toen ging het weer goed. Het is hier nog 15 graden warmer dan in Accra, dus we zitten in de schaduw. Verder gaat alles wel zn gangetje. Op de boerderij waar we nu zijn, zijn er ook andere vrijwilligers van de organisatie dus die heb ik al even uitgehoord over hun verblijf hier. Het eten gaat op zich wel goed. Brood met smeerkaas hadden ik in Accra gekocht en dat is goed te eten. Op de boerderij kreeg ik in eerste instantie droog stokbrood met zure sinaasappeljam, maar ik heb er suiker en banaan over gedaan en toen kreeg ik het wel weg. Vandaag is het zondag dus dat is een rustdag. Met andere woorden; vermaak jezelf maar een beetje. Nou dat lukt aardig. We hebben lol met zn allen en de Ghaneze mensen zijn ook heel leuk. Het gaat dus allemaal goed. Ik ben nog maar 1 keer geprikt door een mug en ik leef nog! Jeeej.
Ik hoop dat het ook goed gaat met jullie. De volgende Keer heb ik echt foto's! (hoop ik).
NOu doeiiiiiiiiiii. xxxx

  • 19 November 2006 - 18:44

    San:

    Hej malle! Nice, lekker primitief allemaal! Hou me (net als vroeger) op de hoogte van het aantal muggenbulten die je hebt!! Dikke kus

  • 19 November 2006 - 20:47

    Carla:

    kroketje? kaassouffle? buine boterham?
    kortom, mis je nederland al?
    veel plezier en uggeuggeugge, kijk toch maar uit voor de muggu.
    kussemus.

  • 19 November 2006 - 20:53

    Pieter:

    Tjonge, wat een andere wereld, he? Hoe is de rest van je groep samengesteld? En hoe verliep de busreis? Hoe zijn de wegen? Nou weet ik trouwens waarom jij naar Ghana bent gegaan en niet naar de V.S..... Als "bananen-freak was de keus natuuurlijk niet zo moeilijk!
    Ben benieuwd hoe het op de plaats van bestemming is!
    XXX

  • 20 November 2006 - 09:28

    Maris:

    Hee lief zusje,

    wat een heerlijk 'leo verhaal'. Ik hoop dat je dove niet opraakt:P..
    Hier is het alleen maar regen en ik werk 7 dagen per week dus je mist niets. Toch was het raar hoor zo na t weekend. Dan krijg ik altijd een update van je laatste uitgaanservaringen. Nu was t ernstig stil. Maar ja het super om te lezen dat het allemaal goed gaat. En wie weet wordt je nog creatiever met koken dan ik:).
    Ik kijk uit naar de update maar waarschijnlijk zal je steeds verder van een pc met internet verwijderd worden. Is het weer te doen? Ik bedoel, je kan natuurlijk veel aan maar zo warm? Geen negertje worden he want dan kan ik je nooit meer inhalen!
    Take care en ik hoop snel weer wat te lezen!Nou zussie, dikke kus.

  • 20 November 2006 - 19:06

    Ankieplankie:

    Hoi poeperd scheeterd!!!
    Hallo meisje, wat heerlijk zo'n verhaal, zie die kippen al helemaal rondlopen, en jou met zo'n kneuterige emmer staan douchen! haha! maar ik vind je nu extra stoer hoor! maarre dat komt allemaal wel goed daarro dat lees ik al wel, die leo die "handled" dat wel!! hoef ik me hier in het stomme miezerige natte vieze nederland tenminste geen zorgen te maken!! Dag mupke!
    Kusjes van Robert en Ankie

  • 21 November 2006 - 21:13

    Bo:

    Heej Poeperd,
    Nou, volgens mij red jij je wel daar! En al 1 ghanees die jou wilde! Dat worden er vast nog wel meer, je moet ze straks van je af slaan!En ook de muggen waarschijnlijk! haha. Ik heb ook dove douchegel, dus ik zal elke keer aan jou en je emmertje denken als ik heerlijk sta te douchen. Als jij dan aan mij denkt als het daar weer heerlijk weer is en we zitten hier in de regen! deal!? Khoop snel weer iets te horen! Liefs, Bo

  • 23 November 2006 - 10:55

    Bram:

    He Leo,

    Ik heb me aangemeld voor je verhalen hoor.... Ik hoop dat je een onwijs gave tijd tegemoet gaat!!
    Good luck and take care!

    X Bram (O'Neill)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2009

Een nieuw avontuur!

30 Maart 2007

Final bye to Bongo and Ghana...

15 Maart 2007

Leaving Bongo and going to travel!

26 Februari 2007

laatste update bongo

25 Januari 2007

De laatste gebeurtenissen...
Leonie

Backpacken!!!!

Actief sinds 09 Okt. 2006
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 35545

Voorgaande reizen:

12 December 2013 - 02 April 2014

Nieuw Zeeland

22 Oktober 2012 - 30 Maart 2013

SNOWBOARDEN!!!

29 Oktober 2009 - 31 December 2009

Kinder, hier bin ich!

16 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: