Bongo welcomes us... - Reisverslag uit Bongo, Ghana van Leonie Schaap - WaarBenJij.nu Bongo welcomes us... - Reisverslag uit Bongo, Ghana van Leonie Schaap - WaarBenJij.nu

Bongo welcomes us...

Door: leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

03 December 2006 | Ghana, Bongo

Dag lieve mensen thuis in dat koude kikkerlandje.hehehe (moest ik ff kwijt)
Het is nu ongeveer een week later en er is alweer veeeel gebeurd! Zondag vorige week zijn we naar onze gastgezinnen gebracht. Met ons (vadertje!) bedoel ik; Tom (ook wel Tomtom genoemd), Mascha en Floor. Vanuit Bolgatanga hebben we iedereen naar zijn gezin gebracht.
DE AANKOMST
Toen ik bij mijn gezin aankwam, werd mijn bed eerst in elkaar gezet waarnaar ik meeging naar toms huis dat gelukkig vlak achter het mijne ligt. Toen ik terug kwam in mijn huis, was alleen oma er nog. En oma verstond natuurlijk geen enkel woord engels. De communicatie verliep toen als volgt; ik-hmm, oma- hmm blabladiebadiebla hmm hmm, ik- hmm hmm. Zo hebben we een erg zinnig gesprek gevoerd over mijn leven hier in nederland?!(misschien had zij het ergens anders over, maar dat zullen we nooit weten!)Toen kwam vader eraan die treurig meedeelde dat het eigenlijk bijbel-les-tijd was maar omdat ik anders lonely was, bleef hij bij me. Na opvallend kort aandringen van mij, ging hij toch maar naar de kerk en ik bleef wederom met oma achter. (en nee een bakkie thee met een koekje zat er niet in)
MIJN GEZIN
Na een uur kwamen ze allemaal terug; mijn oudste zus Edna, mijn oudste broer Eliazi- endannogwatgebrabbel, mijn andere zus Elizabeth also known as Lizzie en mijn jongste broer waarvan ik de naam nog nooit gehoord heb en nu niet meer echt kan vragen.:( HEheh Mijn moeder heeft welgeteld 3 tanden, waarvan 1 voortand. Mijn vader zou(als hij aardig zou zijn) wel eenpaar tanden aan mijn moeder kunnen geven want hij heeft HELE GROTE... Er is ook een hond die (niet naar mij) luisterd naar de naam Teke. Je zegt teekee. Of anders vlooienbeest.
SCHOOL
Maandag was onze eerste schooldag. Mijn vader (die ook headteacher is) was errug onder de indruk van mijn bachelordegree in musictherapy en vertelde dat aan de hele school. De school ziet eruit alsof er net een bom op is gevallen. Er zijn geen ramen, geen deuren. planken die als tafls en stoelen dienen en ga zo maar door. Ook zijn er weinig muren zodat de kinderen vaak afgeleid zijn door wat er gebeurd in andere klassen. MEt andere woorden EEN grote chaos. Maar ja de kinderen waren wel heel leuk en ze deden allemaal keurig mee toen ik een liedje aanleerde en gymopdrachten ging bedenken. Helaas bleef het lesgeven deze week maar van korte duur. want....
Nadat we maandagavond bij de chieff van het dorp hadden gegeten voelde ik me dinsdagmorgen niet erg lekker. Ik nam een asperientje en ging naar school. Tegen 12 uur zat de hele school te kijken naar een voorstelling die ze nog nooit hadden gezien!
Een blanke- in de schooltuin kotsende- lerares! Ze genoten volop. Ikke ietsies minder. Mijn vader stond erop dat we naar het ziekenhuis gingen. Voordat ik het wist werd er in mijn hand geprikt met een naald op zoek naar een ader. Je zou toch denken dat ze op blanke mensen makkelijker te vinden zijn dan op zwarte mensen. NIET DUS. Na 10 te missen besloot de nurce dan maar een ader in mijn arm te zoeken. PRettig. Ik kreeg allemaal pillen, jammie jammie. EN nadat ik vrienden heb gemaakt met het meisje van het laboratorium, bleek dat ik geen malaria had.(Hmm er zou toch geen verband zijn?!) Gewoon iets verkeerds gegeten dus want het kotsen hield niet op. Totdat ik mijn anti-kotspillen kreeg. JEEJ! HEt was een heus avondtuur. Nu gaat het weer hardstikke goed met me. Alleen met tom niet. Hij werd ziek toen ik beter werd en is nu nog steeds niet beter. Ze weten niet wat hij heeft dus we zijn gister maar naar het ziekenhuis in de stad vertrokken omdat de dokters daar wel opkomen dagen als ze dienst hebben. Ik ben meegegaan tegen de zin van mijn gezin in, maar ik wilde ook wel weer even kijken hoe het is op internet end. We hebben gister heerlijk gegeten. Geen deegballen of vissegraatjes, maar patat en chickenburgers. JEEEJJJJ. We blijven hier tot morgenochtend en dan gaan we naar het dorp terug. Over 2 weken gaan we al reizen dus daar gaan we zometeen plannen voor maken. Alles gaat hier dus goed, en ja ik ben ook al best bruin. (nog niet zo bruin als ik kan zijn, maar ach geduld) Hoop ook te horen hoe het met iedereen daar is! BEdankt voor alle leuke reply's behalve die van (ik stuur wel een patatje met op) want dat soort grappen zijn niet grappig. HEheh tot gauw lieve mensen. EN ik denk aan jullie hoor! (soms) HEhee

  • 03 December 2006 - 16:31

    Pieter:

    Hoi schat,

    Fijn dat het weer beter gaat met je. Was best schrikken toen ik van je ziekenhuisopname vernam...
    Wens Tom sterkte: nu kun je weer wat terugdoen, he?
    Je verhalen zijn prachtig!
    Ik schrijf je ook nog even naar je e-mailadres. Sterkte en een dikke kus van......je vader.

  • 03 December 2006 - 17:24

    San:

    Hej mop! klinkt leuk, behalve het ziek zijn natuurlijk... en afvallen wil zeker ook wel lukken? met deegballen en vissengraadjes!?!? bleh.. veel plezier kus

  • 03 December 2006 - 20:12

    Bankie:

    halloooo leonieeejjjj! ieksss wat een avontuur!Wel fijn om te lezen dat je weer kost-vrij bent!!en dat je patat-gehalte weer wat op peil is!!hiji. De mijne is te hoog maar goed laat ik jou daar maar niet lekker mee maken, ook niet met het feit dat ik net terug ben van een all-you-can-eat festijn in het luxuese en ozo gezellige brabant. Ben nog steeds niet over de shock heen dat jij er niet zal zijn met carnaval, maar ik zal er een paar op je drinken :-)
    Met mij alles prrrima heb zelfs een auto gekocht (jaja!) en als je terug bent dan gaan we samen crossen!! verder alles prima, hard aan t werk enzo! de groetjes van robert die met een vol buikje op de bank zit!;)
    kusjes meisje! daaaaaag ofnee HOUDOE!!

  • 04 December 2006 - 11:02

    Lou:

    Heey Leo!

    wat een avonturen allemaal!!! vooral ziekenhuis is heftig maar blij dat je weer beter bent en geen wonder dat je ziek wordt na vissegraatjes ;)

    Ga je website in de gaten houden hoor! Ben benieuwd naar al je belevenissen daar in Ghana!

    Geniet ervan!

    Kuzz Lou

  • 04 December 2006 - 12:13

    Lies:

    hai leonie, ben de moeder van tom, onwijs bedankt voor al je zorgen om hem. hoop dat jullie alsnog een hele leuke tijd gaan krijgen!

  • 04 December 2006 - 12:30

    Marjolein:

    Jeetje je maakt wel een hoop mee daar. Gelukkig heb je niets overgehouden aan het ziekenhuis bezoek! Misschien dat je de mensen daar nog een cursus gebitsverzorging kunt aanbieden......
    In Nederland is het gewoon koud aan het worden en blijven de mensen allemaal weer binnen, je mist er niets aan. Ben benieud naar je volgende avonturen,

    Dikke kus

  • 05 December 2006 - 00:13

    Linde:

    nou dan eet ik dat patatje wel zelf op!!! het is graag of niet hoor. maar ik ben wel blij dat je weer beter bent! en dat je geen malaria hebt, dat zou wel erg snel en naar enzo zijn. pas goed op jezelf. dikste kussen (komt door alle patat die ik nu zelf opeet) linden

  • 05 December 2006 - 12:06

    Maris:

    hee scheet,

    ik heb je ansichtkaart ontvangen! Joehoe. Hij was afgestempeld op 25 november ofZo dus best knap dat het ding ooit hilversum bereikt heeft. Ik mail je verder wel. Ben blij dat het allemaal weer wat beter gaat.
    Dikke lebber:P

  • 06 December 2006 - 16:53

    Carla:

    heej lionel
    hoop dat het inmiddels goed met je gaat.
    veel plezier nog met de kids.
    kastje dicht-klaar.
    kus

  • 06 December 2006 - 19:43

    Kris:

    Hai Leo!!
    Erg leuke schrijfstijl heb je me tje verhalen, ik hoo rhet je zo gelijk vertellen!
    Ben erg benieuwd naa rhoe het allemaal verder gaat lopen in de school enzo, ho ehet lesgeven gaat zijn etc. Verschillende dingen die je schrijft zijn erg herkenbaar voor mij hier in Hondruas, alleen heb ik het voordeel van de veilige en rustige ranch, waar jij in een gastgezin woont. Een erg boeiende ervaring denk ik! Zelfs de hmmm hmmm- gesprekken hihi, ik zie je al zitten!
    Wat je ziekenhuis bezoek betreft, vreselijk! Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt en ben zelf drie weken ziek geweest, ik hoop dus da thet voor jou een eenmalige ervaring was en dat tomtom gauw weer beter wordt. Ziek zijn in een vreemd land is geen pretje!
    Wel leo, keep up the good work! Ik volg je site!
    veel liefs van een Belgje in Honduras

  • 09 December 2006 - 19:16

    Marieke:

    Hoi Leoni,
    Een muziektherapeut in Bongo! Hier is er nog een die dezelfde plannen heeft :-). Ik moet nog definitief beslissen, maar misschien vertrek ik 23 januari wel. Ik ga dan werken in het ziekenhuisje. Ik ben nu natuurlijk wel erg benieuwd hoe jij het allemaal hebt. Heb je ook een email adres?
    Groetjes Marieke

  • 16 December 2006 - 10:23

    Jen:

    Ha Lehonie,
    Ik heb weer smakelijk gelachen om je verhalen. Errug grappig ben je, zoals altijd. Altijd positief he. Hoop dat het bij mij straks ook lachen, gieren, brullen wordt, al mag dat kotsverhaal wel achterwege blijven. Schrijf snel weer wat op dit fantastische medium ok?!! X Jen

  • 16 December 2006 - 14:53

    Grandpa Ghana:

    Leonie,een malle vraag zeker als ik me realiseer waar je nu bent. Ik vraag me af wie de foto heeft gemaakt van Audiza, Miss Maleika en mij en of die bewaard is. Ik zou die graag willen hebben. Verder nog veel plezier en ben voorzichtig. Grandpa Ghana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Bongo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2009

Een nieuw avontuur!

30 Maart 2007

Final bye to Bongo and Ghana...

15 Maart 2007

Leaving Bongo and going to travel!

26 Februari 2007

laatste update bongo

25 Januari 2007

De laatste gebeurtenissen...
Leonie

Backpacken!!!!

Actief sinds 09 Okt. 2006
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 35542

Voorgaande reizen:

12 December 2013 - 02 April 2014

Nieuw Zeeland

22 Oktober 2012 - 30 Maart 2013

SNOWBOARDEN!!!

29 Oktober 2009 - 31 December 2009

Kinder, hier bin ich!

16 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: