Back in Bongo... - Reisverslag uit Bongo, Ghana van Leonie Schaap - WaarBenJij.nu Back in Bongo... - Reisverslag uit Bongo, Ghana van Leonie Schaap - WaarBenJij.nu

Back in Bongo...

Door: leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

13 Januari 2007 | Ghana, Bongo

Hallo mensen, hoe is het daar? Ik ben ondertussen weer terug in mn dorpje en nu kan ik echt geen een meter anoniem over straat lopen want een blanke opzich is al een beleving, maar een blanke met een mitella(!!) donders die mensen komen daar niet overheen...Dus ondertussen weet het hele dorp wat voor ongeluk ik heb gehad en ze zijn erg betrokken.(ahhhhhhh) Maandag ben ik -tegen de zin van mijn overbezorgde gastvader- lekker naar school gegaan en heb ik lesgegeven. Het was leuk alleen ik voelde me nog niet helemaal valide, dus heb dat maar als goede smoes voor die vervelende kinderen gebruikt dat ze lief moesten zijn. hehe. Morgen worden de rest van mijn hechtingen eruit gehaald eindelijk. Dan geef ik een feestje. Vandaag ging ik naar bolga, de big city, om een nieuwe xray te laten maken en de fysiotherapeut daar te zien. Helaas hij was er niet en voor de Xray heb je een briefje nodig, en die ligt thuis. Mijn denkvermogen begint zich al aardig aan te passen aan al die ghanezen hier... minder positief. Verder heb ik deze week getuinierd in de garden van bongo. Ik heb bonen geplant en na 3 dagen zouden ze uitkomen, maar helaas misschien omdat ik blank ben maar de bonen waren nog niet uitgekomen. Dat was het wel weer, zoveel maak ik ook weer niet mee. Voor de liefhebbers heb ik nog wat smakelijke foto's geplaatst van mijn hoofdwond en andere activiteiten. Oja ik heb een Ghaneze scharrel, maar daarover vertel ik de volgende keer....hehe

  • 14 Januari 2007 - 10:52

    Carla:

    heej skatje
    doe je nu voorzichtig ???
    hihi..
    don't do anything I wouldn't do..
    kussemus. xxxxxx

  • 14 Januari 2007 - 21:46

    Freek Den Dulk:

    Wel veel te beleven daar in Ghana en leuk om te lezen en te bekijken. Daarom wat extra plaatjesruimte kado.
    Jullie weten nu geloof ik ook wel alles van ziekenhuizen.
    Veel plezier nog en ook de groetjes ook aan Floor,
    Freek (vader Floor)

  • 15 Januari 2007 - 22:14

    Ankie:

    hey leo!
    MOEST dat nou die smakelijke foto's!? ;) haha!maar ach je weet ons wel weer te entertainen hier in het saaie nederland! Ik mis je nog steeds maar april is al snel gelukkig! kusjes ankie

  • 16 Januari 2007 - 19:40

    Bert (vader Van Tom):

    Ik had dat beeld van dat litteken al verdrongen, maar kom ik het toch weer tegen. Goed dat je haar er weer overheen groeit ! Ik blijf het knap vinden hoe je er een feest van blijft maken - gewoon blijven doen. En de volgende keer een foto van de scharrel graag.

  • 17 Januari 2007 - 11:33

    Jacqueline:

    Hoi kneus
    Het gaat wel lekker daar met je zo te zien en te lezen. Zie net tijdens mijn lunch die foto van een schedel met draadjes eruit. Aangezien ik hier genoeg zie heeft mijn eetlust er niet onder geleden.
    Ik moet van Geert vragen of ze toen ze het hechtten ook hersens gevonden hebben.
    Echt iets voor hem om daaraan te denken.
    Hier alles goed ze zijn druk met de nieuwe brandmeldcentrale zal een verbetering worden.
    Ben benieuwd naar je scharrel hou je hem wel heel.
    Veel succes daar en voorzichtig aan je moet wel weer kunnen werken als je weer terug bent.
    Veel liefs Jacqueline

  • 19 Januari 2007 - 08:44

    Jenny En Andre :

    Ha Leo,
    Hier een berichtje van ons vanuit NZ. Klungel dat je dr bent! je weet toch wel dat je je in Ghana niet moet bezeren! Brengt in ieder geval wat leven in de brouwerij. Wanneer geef je dat feestje? Misschien ligt het op onze route haha. Verder willen we natuurlijk alles weten over die scharrel! Go girl Go!Maar pas op dat je je gastgezinnetje niet verliest he ;-). Lekkah man zo'n grote neger. Nou have fun! Tot gauw!

  • 21 Januari 2007 - 16:21

    Nicole Rehe:

    Hallo Leonie,
    Wat een hechting,Ik schrik ervan.Ben blij dat het nu weer goed met je gaat.Wat maak je veel mee.Pas je vanaf nu goed op jezelf!
    Groetjes en dikke zoen,Nicole en Piet Hein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Bongo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2009

Een nieuw avontuur!

30 Maart 2007

Final bye to Bongo and Ghana...

15 Maart 2007

Leaving Bongo and going to travel!

26 Februari 2007

laatste update bongo

25 Januari 2007

De laatste gebeurtenissen...
Leonie

Backpacken!!!!

Actief sinds 09 Okt. 2006
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 35544

Voorgaande reizen:

12 December 2013 - 02 April 2014

Nieuw Zeeland

22 Oktober 2012 - 30 Maart 2013

SNOWBOARDEN!!!

29 Oktober 2009 - 31 December 2009

Kinder, hier bin ich!

16 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: