De laatste gebeurtenissen... - Reisverslag uit Bongo, Ghana van Leonie Schaap - WaarBenJij.nu De laatste gebeurtenissen... - Reisverslag uit Bongo, Ghana van Leonie Schaap - WaarBenJij.nu

De laatste gebeurtenissen...

Door: leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

25 Januari 2007 | Ghana, Bongo

Dag lieve mensen,
hoe is het daar?
Hier gaat het zn gangetje, ben weer begonnen op school en nu blijkt dat een van de leraren gezocht wordt door de politie en dus voorlopig niet terugkomt.. Hmm dus heb ik zn klas maar even overgenomen! Erg leuk! De kinderen zijn heel druk en ongeconcentreerd maar met chantage en dreigementen van mijn stok, kom ik toch een heel eind. Ze zijn het gelukkig gewend om gewond thuis te komen, dus niks aan de hand. HAHA geintje hoor. Naja ik dreig wel en als ze niet luisteren dan mogen ze geen kleurplaat maken dus chatage en bedreigingen ja, maar slaan, nee. Niet hard tenminste.
Ik ben nogsteeds invalide maar gelukkig begint mn haar al aardig te groeien dus loop ik nog maar gedeeltelijk voor lul. Vanmorgen heb ik mn eerste fysiotherapie gehad; eerst kreeg ik een warm ding op mn arm en schouder gelegd (dat vervolgens mn arm verbrand heeft, lekker dan) en daarna moest ik een paar oefeningen doen. Er waren 2 canadeze vrouwtjes die daar werken dus die vertrouw ik wel. Maar ik mag nog niet fietsen en er wordt ook niet erg begrepen waarom ik dat zo graag wil. (ik vroeg het nu voor de 2e keer maar ja)
Mijn gezin is nu supertof want, ik ben verhuisd JEEJ! Erg blij ben ik ermee, het was wel even vervelend want mn oude gezin was niet erg blij met mijn keuze, maar ik weet dat ik vanaf nu elke dag blij en opgelucht zal zijn dat ik ben verhuisd. Nu woon ik bij de chiefs palace, de oude plek van tom. En die familie kende ik al en ze zijn echt supertof en geven me VRIJHEID. Erg prettig. Verder heb ik niet zoveel te vertellen eigenlijk. (als ik geen ongeluk had gehad, dan had ik niets te vertellen, haa)
Afgelopen weekend ben ik met Floor en Mars naar Molepark geweest, daar waar de olifanten en leeuwen los rondlopen. Het was heel leuk en we hebben de olifanten ook van heel dichtbij gezien,(zie foto's) alleen we moesten vroegtijdig vertrekken omdat mars ziek werd. Vandaag hebben we mars uitgezwaaid omdat ze weer naar nederland gaat. Ahhh. Dus dat is wel jammer.
Aanstaande zondag is het firefestival in Bongo, het schijnt een hele happening te zijn, dus ik ben benieuwd!
EN oja mn SCHARREL (zie foto). Ach hij is schattig. Hij heet Samuel en hij is de jongen met wie ik danste toen ik viel. Hij belt en smst me iedere dag, dus het is niet echt een scharrel te noemen, maar hij zegt dat hij me komt opzoeken en ja dat mag van mij. Maar we hebben nog niet gezoend hoor. Dat gaat zo moeilijk door de telefoon. Verder heb ik ook een paar halve scharrels in mn eigen dorp en laatst ook eentje in de bus naar Tamale. Het gemiddeld aantal huwelijksaanzoeken per dag is ongeveer 3. (10 op een goeie dag en 1 op een slechte, meestal 2 ofzo)Maar mijn ring werkt erg afstotend voor de meeste mannen dus dat is mooi. Als ik wil mag ik trouwens ook met de chief van bongo trouwen (bij wie ik dus nu woon) en zijn 3e vrouw worden! Ik zal er nog eens goed over denken...

  • 25 Januari 2007 - 15:49

    Sarah:

    ohhh leo wat ben je mager geworden!!! nou gelukkig heb je dit keer geen ongeluk gehad maar wel spannende verhalen!! Nou succes met je scharrels en doe voorzichtig! lliefs xx

  • 25 Januari 2007 - 23:05

    Pieter:

    Dag schat,

    Het is fijn nu eens geen ellende te moeten vernemen maar leuke berichten! Fijn dat je het bij dit gezin meer naar je (ge-)zin hebt!
    Leuke foto's!
    (waarom heeft die olifant trouwens geen zwembroek aan?)

    we mailen....!

    kus....je vader.

    P.S. de volgende zending ringen is onderweg.

  • 26 Januari 2007 - 17:31

    Hugo:

    He kleine,

    Lekker gaan fietsen hoor ! Kan best, alleen je arm uitsteken wordt wat lastig al heb ik niet de indruk dat de lokale Bromsnor je gelijk op de bon slingert. Hou je haaks en CU op MSN.
    (groeten van T, R & C)

  • 27 Januari 2007 - 20:47

    Maris, Maart & Frank:

    Als je hem maar niet meeneemt vinden we alles best leonie!! en hij is trouwens echt lelijk maar dat begreep je waarschijnlijk wel.. het enige positief wat die Ghanees met zich mee brengt is dat je hem kan zien in het donker als ie lacht! moehahahaha :D. X

  • 28 Januari 2007 - 10:51

    Carla:

    going to the chappel...lalalala
    ff wachten met ja-woord, we moeten oefenen !
    dag dushi !
    kussemus, carla

  • 28 Januari 2007 - 11:08

    Ankie En Robbie:

    hallo poeperd,
    wat een schande dat je niet mag fietsen, wat een loosers! blij te horen dat je aan de genezende hand bent!haha! Robert is nu ook daar mee bezig, is gisteravond op zijn lip geslagen door een looser in de kroeg (misschien kunnen jullei bij terugkomst littekens vergelijken, jij wint!)Verder hebben wij niet zo;n boeiend leven als jij dus veel hem ik niet te melden. Begin komende week aan mijn nieuwe vaste baan thats all, en robert is al begonnen aan de pilotenopleiding wat erg gaaf is!

    dikke kusjes van robert en ankie en we missen je scheeterd!!

  • 28 Januari 2007 - 12:34

    Kim:

    Eeej Leo,

    Wat een verhalen allemaal!! Zo nu en dan spiek ik hier even om te kijken wat je allemaal uitspookt...!! Zo te zien genoeg hihihi... Pas je een beetje op met je lijf en de mannen?! :P

    Tja.. NL is nog steeds NL :D Tijd vliegt wel..! Enige nieuwtje hier: huisje gekocht! Dus Mar en jij kunnen komen eten als je terug bent haha...

    Heel veel plezier daar nog en pas goed op jezelf!!

    Liefs, Kim

  • 29 Januari 2007 - 12:59

    Mark:

    Gelukkig gaat er weer haar groeien, en verder heel leuk voor je dat je een nieuw gezin hebt! Veel plezier met het festival en de scharrels natuurlijk;) Take care.. xx je neefje

  • 29 Januari 2007 - 22:21

    Rosemary:

    Hoi Leo, blij dat het beter met u gaat, toch? Leuk scharrels heb je. Fijn dat je nu je stekkie gevonden heb. En nu geen ongelukken meer, hoor! Je hoeft geen reputatie op te bouwen van die blanke die altijd viel!!!! En veel sterkte met verlies van je lieve opa.

  • 30 Januari 2007 - 19:38

    Caroline:

    Ha die Leo

    Leuk even je berichten en foto's te zien zeg!. Wat een smakkerd heb je gemaakt he? Je mag wel langskomen voor wat testjes als je weer thuis bent hihi;-)

    Oja, je mist mijn diploma uitreiking feestje! Ach, we gaan wel weer een keer dansen hier (zonder haarclips in)

    Geniet ervan en tot over een poosje!!!

    je nepzus

  • 30 Januari 2007 - 22:02

    Bo:

    Heeeeyyyy Leooooo!

    So ik heb mn tentamens net achter de rug, dus had weer even rustig de tijd om je verhalen te lezen. Tis wel goed gegaan, kheb ze denk ik wel gehaald. Dus ik ben weer een stapje dichterbij juf worden! En jij hebt gewoon nu al je eigen klas!!! tof hoor. Volgens mij ben je goed streng, maar wel een gezellige juf, ik zie het zo voor me!
    Tof dat je toch uiteindelijk verhuisd bent! is idd beter, ook al vindt je oude 'familie' het minder.. Net nog aan mn klasgenoten in de kroeg zitten vertellen over Gavin deGraw! haha. Kdenk vaak aan je hoor! Heel plezier nog, hoop dat je arm snel goed gaat.
    Je scharrel: Wat zal ik zeggen, niet mijn smaak, en volgens mij ook niet echt de jouwe? Doe voorzichtig!

    Veel liefs,

  • 31 Januari 2007 - 16:13

    Lisette:

    Heey Leonie!
    Ik hoorde van saartje dat je in Ghana zat, dus dacht neem ff een kijkje op je site! Super leuk! Hoe gaat het nu met je armpje enzo?
    Ik zit op dit moment in Zuid-Afrika, mijn site is: www.daisyenlisette.waarbenjij.nu.
    Misschien vindt je het ook wel leuk om te kijken.
    Nou veel succes daar nog en ik ga je verhalen bijhouden! Kus,
    Lisette

  • 31 Januari 2007 - 23:09

    Jennifer:

    Ha Leo,
    Vrijheid blijheid he. Lekker ding, je scharrel. Wel fijn natuurlijk om wat mensen om je heen te hebben. Ik begrijp dat je opa is overleden. Heel veel sterkte daarmee. Gelukkig ben je nog altijd even optimistisch en grappig. Mis je wel hoor hiero! Nou pas goed op jezelf en tot mails, msn of whatever! Bij mij is het op dit moment trouwens 12 uur in de middag en in nederland 12 uur 's nachts. Even voor je beeld vorming.

    X Jen

  • 02 Februari 2007 - 08:02

    Mascha:

    Hee Miep, trek je het nog allemaal een beetje in Ghana. Ik las uit je reacties dat je opa is overleden; gecondoleerd... En hoe zit het nu met je dislocation; mag die mitella nou al af? Ik mis jullie wel hoor en we moeten zeker eens flink gaan stappen als jullie ook weer terug zijn in Nederland. Ik ben inmiddels al weer lekker druk met m'n studie en ben bij de kapper geweest en geshopt; voel me weer heerlijk vrouwelijk! Ze hebben leuke kleren hier joh en het is nog uitverkoop ook (haha, om je even lekker te maken)!

  • 20 Februari 2007 - 21:19

    Serretje:

    Hey die Leo,

    `t gaat wel allemaal lekker zo te horen.Nieuw gezin,(nieuwe arm haha).Helemaal niet gehoord natuurlijk,maar zo telezen gecondoleerd met je opa.We missen je vreselijk.Als jij het maar goed heb daar en geheel terug komt.Neem nog is contact op met de stolpe voordat je terugkomt.En het blijft leuk om je te volgen.
    kisses keldermeisjes

  • 25 Februari 2007 - 16:44

    Thohm:

    Hey Leonie, hoe staat het met het leven in Bongo en met de romances... Ik spreek je snel weer als ik in ghana kom!

    Tom

  • 25 Februari 2007 - 20:16

    Bert (vader Van Tom):

    Dag Leonie. Knap hoor dat je blijft volharden in die school! Klinkt niet slecht vind ik, Leonie Bonaba. Ga je dan ook koken als we op bezoek komen?
    Veel plezier en volhouden !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Bongo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2009

Een nieuw avontuur!

30 Maart 2007

Final bye to Bongo and Ghana...

15 Maart 2007

Leaving Bongo and going to travel!

26 Februari 2007

laatste update bongo

25 Januari 2007

De laatste gebeurtenissen...
Leonie

Backpacken!!!!

Actief sinds 09 Okt. 2006
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 35518

Voorgaande reizen:

12 December 2013 - 02 April 2014

Nieuw Zeeland

22 Oktober 2012 - 30 Maart 2013

SNOWBOARDEN!!!

29 Oktober 2009 - 31 December 2009

Kinder, hier bin ich!

16 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: