In mijn Ghanese jurk naar de Moskee! - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Leonie Schaap - WaarBenJij.nu In mijn Ghanese jurk naar de Moskee! - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Leonie Schaap - WaarBenJij.nu

In mijn Ghanese jurk naar de Moskee!

Door: leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

24 November 2006 | Ghana, Bolgatanga

Hallo allemaal, jaja daar ben ik alweer! Even was is bang dat dit internet NOG langzamer was dan de vorige, maar ze hebben het ondertussen gelukkig gepimpt! Het toetsenbord daarentegen laat wel te wensen over maar ja, kan niet alles hebben...
We zijn nu in de stad Bolgatanga en we zijn zojuist naar de Moskee geweest, jawel de Moskee. De meeste mensen hier zijn moslim maar er zijn ook christenen. Dat gaat hier hand in hand met elkaar. In sommige families is de helft moslim en de andere helft christen! Grappig he. Wij dus naar de moskee in onze nieuwe jurken. Het was alleen erg ingewikkeld omdat je steeds dingen moet zeggen en dan weer moet knielen etc. Toch wel aardig om meegemaakt te hebben maar of ik nou Moslim wordt?! We verblijven nu bij Ibrahim (een kerel van onze organisatie) en zijn gezin. Het is een klein huisje en er lopen dieren zoals schorpioenen. Hij liep in onze kamer maar dappere tomtom heeft hem gedood. Jeej weer wat overleefd! Het eten is nog steeds vies en ik denk vaak aan een heerlijk patatje met. Helaas dat kennen ze hier niet. Ze hebben of geen patat of geen mayonaise. Maar meestal geen van twee. We hebben ook een fiets gekocht, (50 euro voor nog- net- geen houten wielen, afzetters)dus nu kunnen we lekker cruisen door de stad. Morgenavond gaan we naar een feest, weer een of andere missverkiezing in Bolgatanga. Het begint pas om tien uur dus het zal wel een doorzakkertje worden... Zondagochtend ga ik naar mijn nieuwe 'familie' in dorp Bongo. Mijn 'vader' is de headteacher van de school waarop ik ga lesgeven dus als ik het niet goed doe, krijg ik dat thuis te horen! (of te voelen?!) Nou mensen zoals jullie lezen gaat alles goed. Ik hoop van jullie te horen hoe het in dat regenachtige holland gaat! Ik moet natuurlijk wel van alles op de hoogte blijven he! SP 27 zetels???!!! Naja. tot gauw weer!
ps als jullie een kaartje of een echte brief willen, stuur dan je adres naar mijn mail dan stuur ik een leuk kaartje!

  • 24 November 2006 - 16:59

    Elke:

    Hee Leonie!

    Leuk verhaal! En mooie foto´s erbij!

    De jurk staat je goed en de hoofddoek nog beter ;)

    Jammer dat het eten niet lekker is! Dat moet jou juist overkomen ;)

    Groeten uit Amersfoort!

  • 24 November 2006 - 18:03

    San:

    Hej lee!

    Ziet er leuk uit! geniet ervan en dan maar veel rijst eten :O

    Prachtige jurk :D niet lastig met het knielen!?

    Tot schrijfs, kus

  • 24 November 2006 - 20:14

    Carla:

    heej lionel
    ziet er lekker lokaal uit.
    andere wereld,he?
    laat de sp daar maar wat aan doen ! haha.
    have fun.
    kussemus

  • 24 November 2006 - 20:15

    Carla:

    p.s. dit schrijf ik vanuit kuweit.
    weer een heel andere wereld....

  • 24 November 2006 - 20:55

    Sarah:

    Hej Leo... Wow wat n wereld waar je nu in bent belandt!! heftig hoor... gelukkig kennen ze wel internet.. Je rijst met kip was toch best te doen? Succes en n dikke knuffel! Saar

  • 25 November 2006 - 00:10

    Pieter:

    Hoi knuffel,

    Gave foto's! Ziet er gezellig uit.
    Je schrijft steeds "we" en ik zie inderdaad drie meiden en èèn jongen....maar ik dat dacht je daar slechts met z'n tweeen zou zijn, Thom en jij. Hoe zit dat?
    En hoe zijn trouwens de wegen daar?

    Dag kanjer, veel leuke ervaringen verder en tot bellens!

    XPapa

  • 26 November 2006 - 11:24

    Jenny:

    Hi Leo!
    Ik moest erg lachen om je stukjes. Ben je al lekker door de city wezen cruisen? Hier in ned is het ook niet al te koud hoor gelukkig. Die jurk misstaat je niet trouwens! ok hou je taai, en tot gauw. Grx Jen

  • 26 November 2006 - 17:18

    Leonie Mama Ankie:

    Hallo Meisje, Ik hoop dat je een fijne tijd hebt daar. Je gezicht straalt op de foto's wat een ervaring zeker daar te zijn. Geniet maar met volle teugen en als je weer in holland bent drinken we samen een lekker bakske koffie of nemen we een goeie neut.
    KnuffelLeonie (mama ankie)

  • 27 November 2006 - 17:50

    Marianne:

    He Leonie!

    Wat stoer man je eigen site met dagboek!! Cool! Zo te lezen bevalt het daar wel een beetje met je alternatieve fiets en lekkere?? chippies! Leuk man!

    Ik (Marianne, alias: vriendinnetje Marjolein) dacht ik laat ook even een berichtje achter!
    Hier in NL gaat het allemaal z'n gangetje! Veel regen en gekleurde blaadjes! Grrr.. Verder zijn Marjolein en ik lekker aan het paardhoppen en gaan we af en toe eens stappen! Maar zo'n gezellige avond als toen bij de Mansion hebben we niet meer gehad, hoor!!

    Liefs! Marianne

  • 27 November 2006 - 21:06

    Maarten:

    Hey Leonie
    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt! Wat een hippe jurk zeg :) Maar de foto's zien er gaaf uit.
    En heb je al fatsoenlijk kunnen poepen van al dat vreemde eten? ;)

  • 28 November 2006 - 13:44

    Rosemary :

    Ziet er allemaal reuze leuk uit. Eten zal misschien nog wel beter worden? Anders kun je restaurantje beginnen? Leuke jurk, trouwens! Groetjes!!

  • 30 November 2006 - 13:58

    Linde:

    nah, ik wil ook zo'n jurk. waar zei je dat je hem vandaan had??

  • 30 November 2006 - 13:59

    Linde:

    sorry dat het eten vies is. ik stuur je wel een patatje met op. wat was het adres?

  • 30 November 2006 - 14:00

    Linde:

    wanneer kom je ook al weer terug, bijna toch? ik mis je erg... ;)

  • 02 December 2006 - 08:01

    MAX:

    He leo hoe is het
    daar? mooie foto's groeten van Muiel Pascal
    en Antonie

  • 02 December 2006 - 08:02

    MAX:

    He leo hoe is het
    daar? mooie foto's groeten van Muiel Pascal
    en Antonie

  • 02 December 2006 - 08:26

    Muriel:

    Lieve Leo, dapper meisje! Wat kun jij toch goed relativeren, ben reuzetrots op je.
    Kus van ons allen
    De Muijtjens

  • 02 December 2006 - 17:26

    Eelco:

    Staat je goed! :D

  • 02 December 2006 - 22:35

    Jannet:

    Hi Leo, Sorry eerste berichtje,maar leuk je verhaaltjes te lezen!! Zo blijven we lekker op de hoogte.. ben benieuwd naar het lesgeven daar!! Hoe dat bevalt :)
    Hier gaat t erg goed!! Woon nu in Balkbrug (of all places), maar koop binnenkort een autootje dus dan cruise ik door heel nederland hihi.. Ik stuur je snel ff een mail,maar heb maar beperkt internet! veel plezier en suc6 daar!
    Liefs

  • 03 December 2006 - 12:49

    Bert:

    Leonie, gaaf dat je de dappere tomtom helpt nu ie het nodig heeft. Je hebt geen idee hoe fijn wij het vinden dat je bij hem in de buurt bent...
    (vader van Tom)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Bolgatanga

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2009

Een nieuw avontuur!

30 Maart 2007

Final bye to Bongo and Ghana...

15 Maart 2007

Leaving Bongo and going to travel!

26 Februari 2007

laatste update bongo

25 Januari 2007

De laatste gebeurtenissen...
Leonie

Backpacken!!!!

Actief sinds 09 Okt. 2006
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 35518

Voorgaande reizen:

12 December 2013 - 02 April 2014

Nieuw Zeeland

22 Oktober 2012 - 30 Maart 2013

SNOWBOARDEN!!!

29 Oktober 2009 - 31 December 2009

Kinder, hier bin ich!

16 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: